Przeprowadzka biura to zawsze bardzo duże przedsięwzięcie. Wymaga drobiazgowego planu, skoordynowanych działań oraz ciężkiej pracy. Bardzo ważne, by wszystko przebiegło tak szybko, jak to tylko możliwe. Każdy dzień przestoju będzie bowiem w jakimś stopniu zaburzał normalne funkcjonowanie firmy, a w efekcie może przyczynić się do poniesienia przez nią strat. Chociaż przeprowadzki biur to zawsze skomplikowany proces, w wielu przypadkach jest konieczny. Większość firm wynajmuje lokale i czasem np. po zakończeniu umowy lub w przypadku znacznego rozwoju firmy, musi przenieść się do innej siedziby. Chcąc zadbać o to, by cały proces przebiegł bezproblemowo, należy pamiętać o kilku ważnych kwestiach. Warto także skorzystać z pomocy profesjonalistów, którzy zawodowo świadczą usługi tego typu.
Poinformowanie pracowników
W pierwszej kolejności należy, z dużym wyprzedzeniem, poinformować wszystkich pracowników o nadchodzących zmianach. Pamiętajmy o tym, że każdy planuje swoją pracę, a czasem uczestniczy w bardzo dużych projektach. Chcąc upewnić się, że dajemy każdemu wystarczająco dużo czasu na przygotowanie, powinniśmy ogłosić nasze plany nawet dwa lub trzy miesiące wcześniej.
Uporządkowanie dokumentacji
Kolejnym krokiem jest zajęcie się dokumentacją. Pełni ona bardzo ważną rolę w życiu każdego biura i często zawiera poufne dane. Właśnie dlatego przed przeprowadzką powinniśmy uporządkować wszystkie dokumenty i upewnić się, że nic nie zostanie zgubione lub zniszczone w trakcie przenoszenia w nowe miejsce.
Wyznaczenie zadań pracownikom oraz omówienie planu działań
Jeśli chcemy, by nasza firma płynnie przeszła przez cały proces, nie notując przy tym dużych strat, musimy zadbać o odpowiedni harmonogram działań oraz zapoznać z nim naszych pracowników. Należy skoordynować pracę firmy z usługami świadczonymi przez profesjonalistów wspierających nas w procesie przenoszenia się do nowego miejsca. Trzeba poinformować pracowników, do którego momentu będą pracować w danym miejscu, kiedy zostaną spakowane konkretne rzeczy i kiedy będą mieli szansę rozpocząć swoją pracę w nowym miejscu.
Pakowanie wyposażenia oraz rozpakowywanie ich w miejscu docelowym
Jeśli wyznaczymy pracowników do pomocy przy pakowaniu, należy ich o tym wcześniej poinformować, by mogli zaplanować swoją pracę. Bardzo często samodzielne pakowanie i przewóz wyposażenia w nowe miejsce nie stanowi najlepszego rozwiązania. W takiej sytuacji lepiej zdecydować się na wsparcie specjalistów.
Transpool – profesjonalne usługi związane z przeprowadzkami biur
Chcąc upewnić się, że wszystko przebiegnie sprawnie oraz bezproblemowo, warto zdecydować się na pomoc profesjonalistów i skorzystać z usługi przeprowadzki biur. W tym celu zapraszamy do kontaktu z naszą firmą mającą siedzibę na terenie Warszawy